Οι ασκήσεις που περιλαμβάνονται σ' αυτή τη σελίδα είναι ενδεικτικές.

Μπορείτε επίσης να μάθετε παίζοντας ή απλά να διασκεδάσετε στις σελίδες άλλων τάξεων (Α, Β, Γ, Δ, Ε,ΣΤ

ή στη σελίδα χρήσιμες συνδέσεις.

2008-2009

Επίσκεψη στο Ναυτικό Μουσείο

Την Παρασκευή πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές του Πάσχα πήγαμε εκδρομή στο Ναυτικό Μουσείο. Βρισκόταν στο λιμάνι της Ζέας στον Πειραιά.

Όταν μπήκαμε μέσα μια κυρία μας οδήγησε σε μία αίθουσα και μας έδειξε κάποια σλάιτς με ναυμαχίες και σημαντικούς ναυάρχους. Λίγο πιο μετά μας έδειξε τα πολεμικά καράβια που είχαν κατά τους Βαλκανικούς πολέμους. Ακόμα μας έδειξε ένα μεγάλο άγαλμα που δεν κρατούσε τίποτα αλλά πιστεύουνε ότι είναι ή ο Δίας με τον κεραυνό ή ο Ποσειδώνας με την τρίαινα.

Μαζευτήκαμε σε μία αίθουσα και πήραμε μαξιλάρια για να καθίσουμε κάτω. Αυτή η κυρία μας έδωσε κάτι χαρτιά με ασκήσεις σχετικά με τους πυρπολητές, ναυάρχους και με καράβια. Χωριστήκαμε σε ομάδες τυχαία και μας έδωσαν διάφορες ερωτήσεις. Κάθε ομάδα έβρισκε τις απαντήσεις και χαιρότανε να τις ανακοινώνει. Είδαμε διάφορα τιμόνια που είχαν τότε τα πλοία και τον Τιτανικό σε πίνακα. Είδαμε και την τομή ενός καραβιού .

Μας μοίρασαν βιβλία και καρτούλες με πίνακες καραβιών και γυρίσαμε ευτυχισμένοι στο σχολείο.

Κατερίνα Ζ.

Στ2

ΕΚΔΡΟΜΕΣ-ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

Οι ΣΤ1 και ΣΤ2 τάξεις επισκεφτήκαμε τη Βουλή των Ελλήνων.

Επισκεφτήκαμε το Μουσείο Ηρακλειδών όπου είδαμε έργα του  M.C.Escher.

Επισκεφτήκαμε το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο

Επίσκεψη στο ΄Ιδρυμα Μείζονος Ελληνισμού.

Στις 4 Μαρτίου επισκεφθήκαμε το ίδρυμα μείζονος ελληνισμού για να παρακολουθήσουμε ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα.

Όταν φθάσαμε μας εντυπωσίασε το κτίριο που ήταν πολύ μοντέρνο και καθαρό και θύμιζε διάστημα. Όλα ήταν πολύ καθαρά και παντού επικρατούσε ησυχία και οργάνωση. Μας άρεσε ιδιαίτερα όταν ασχοληθήκαμε με τους υπολογιστές και παρατηρήσαμε ότι τα «ποντίκια» ήταν διαφανή και αφής. Η αίθουσα του θόλου όπου γίνονταν οι προβολές μας θύμισε το πλανητάριο. Είχε όμως πιο ξαπλωτά καθίσματα και αφού είδαμε την προβολή παίξαμε ένα παιχνίδι για να φτιάξουμε το περιβάλλον. ΄Ηταν από τις ωραιότερες επισκέψεις που έχουμε κάνει. ( Οι μαθητές της ΣΤ1)

Η ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Το κτίριο που θα σας περιγράψω είναι ένα λαμπρό οικοδόμημα με ιδιαίτερη ιστορική σημασία. Είναι η Βουλή των Ελλήνων. Το κτίριο χτίστηκε για να χρησιμοποιηθεί ως το παλάτι του βασιλιά ΄Οθωνα, όταν η πρωτεύουσα του κράτους μεταφέρθηκε από το Ναύπλιο στην Αθήνα. Τα σχέδια του παλατιού και η επιλογή του τόπου ανέλαβε ο αρχιτέκτονας Γκέρντερ.

Ο Γκέρντερ σχεδίασε ένα λιτό κτίριο νεοκλασικού ρυθμού με τετράγωνο σχήμα και επιφάνεια 6994 τ.μ. Βρίσκεται στην πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα. Στο εξωτερικό του κτιρίου υπήρχαν τέσσερις πτέρυγες που η καθεμιά διέθετε τρεις ορόφους. Οι όροφοι επικοινωνούσαν με κλιμακοστάσια. Στη μεσαία πτέρυγα υπήρχαν δύο αυλές. Το παλάτι άρχισε να κτίζεται στις 25 Ιανουαρίου του 1836. Το Νοέμβριο του 1929 η κυβέρνηση αποφάσισε να μεταφερθεί η Βουλή από την οδό Σταδίου στα παλιά ανάκτορα. Ο Ανδρέας Κριεζής ανέλαβε τη μεταρρύθμιση του κτιρίου για να λειτουργήσει πια ως κοινοβούλιο. (Μελίνα ΣΤ2)

Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

‘Ηταν μια από τις καλύτερες επισκέψεις που έχουμε κάνει. Είναι ένα μουσείο πολύ «ζωντανό» αφού έχει εκθέματα από τη νεότερη ιστορία μας και είναι κοντά σε μας. Με εντυπωσίασε η παλιά βουλή. Καθίσαμε στα έδρανα των βουλευτών και προσπαθούσα να φανταστώ τους πρώτους ΄Ελληνες βουλευτές να αγορεύουν, να διαφωνούν και να ψηφίζουν. Πολύ θα ήθελα να μπορούσα να τους δω! Είδαμε στολές, όπλα και προσωπικά αντικείμενα των αγωνιστών του ’21 αλλά και άλλων ιστορικών προσώπων. Φύγαμε από κει όλοι γεμάτοι ωραίες εντυπώσεις.